Com a introducció al tema que anàvem a tractar, ens va mostrar el següent anunci: http://www.youtube.com/watch?v=rvcgAjs6AYQ
Els aspectes que hem de tenir més en compte a l'hora d'analitzar un anunci són:
- Els plans
- Els angles subjectius
- El moviment de la càmara
- Travelling
- El zoom
- La composició de la imatge
- La continuitat
- L'existència de recursos estilístics:
- Elipsis: s'elimina un element que es dóna per sabut (o imatges), perquè els elements que es donen deixen entreveure aquest element.
- Metonimia: mostrar un element o una imatge que té una relació tan forta amb una altra que s'infereix també l'altre.
- Hipérbole: exageració d'algun aspecte, d'algun objecte, persona, etc.
- Comparació: comparar característiques entre un element i un altre.
- Metàfora: comparació fins a tal punt que identifico un objecte que no té per què ser igual però comparteixin una característica.
- Personificació: aplicar característiques humanes a elements innanimats.
- Contradicció: contraposar 2 sintagmes, frases o versos en els quals s'expressin idees de significació oposada o contrària o impresions més subjectives i indefinides.
- Aliteració: es dóna quan es repeteix molt una síl·laba determinada, una vocal, una consonant, etc.
- Repetició: repetir elements o imatges de diferents maneres.
- Signes de puntuació
- Gràfics i texts.
Per finalitzar la classe, per grups, vam estar analitzant anuncis i determinant quin tipus de recurs estilístic era.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada