dilluns, 5 d’abril del 2010

Analitzar anuncis


Com a introducció al tema que anàvem a tractar, ens va mostrar el següent anunci: http://www.youtube.com/watch?v=rvcgAjs6AYQ


Els aspectes que hem de tenir més en compte a l'hora d'analitzar un anunci són:


- Els plans


- Els angles subjectius


- El moviment de la càmara


- Travelling


- El zoom


- La composició de la imatge


- La continuitat


- L'existència de recursos estilístics:


  • Elipsis: s'elimina un element que es dóna per sabut (o imatges), perquè els elements que es donen deixen entreveure aquest element.

  • Metonimia: mostrar un element o una imatge que té una relació tan forta amb una altra que s'infereix també l'altre.

  • Hipérbole: exageració d'algun aspecte, d'algun objecte, persona, etc.

  • Comparació: comparar característiques entre un element i un altre.

  • Metàfora: comparació fins a tal punt que identifico un objecte que no té per què ser igual però comparteixin una característica.

  • Personificació: aplicar característiques humanes a elements innanimats.

  • Contradicció: contraposar 2 sintagmes, frases o versos en els quals s'expressin idees de significació oposada o contrària o impresions més subjectives i indefinides.

  • Aliteració: es dóna quan es repeteix molt una síl·laba determinada, una vocal, una consonant, etc.

  • Repetició: repetir elements o imatges de diferents maneres.

- Signes de puntuació


- Gràfics i texts.



Per finalitzar la classe, per grups, vam estar analitzant anuncis i determinant quin tipus de recurs estilístic era.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada